# TO WSZYSTKO TO SZABLON
import pygame #importujemy modol
pygame.init()# wlaczenie pygame

#ZADANIE ROZGRZWKOWE

# def oblicz_wyskokość(proporcje_wysokosc, proporcje_szerokosc, piksele_szerokosc):
#     return proporcje_wysokosc / proporcje_szerokosc * piksele_szerokosc

# test = oblicz_wyskokość(9, 16, 1920)
# print(test)


# "C:/Users/13-19 lat/AppData/Local/Programs/Python/Python39/python.exe" pip install pygame


#utworzenie okna o okreslonych wymiarach
SCREEN_WIDTH = 800
SCREEN_HEIGHT = 600

screen_surface = pygame.display.set_mode((SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT))

# NADANIE NAZWY OKIENKU
pygame.display.set_caption("pierwsza gra")

#utworzenie zegara ktory nadzoruje stale fps
clock = pygame.time.Clock()

#zmienna okreslajaca czy nalezy zamknac okno
game_status = True


def load_image(img_path: str, position):
    image = pygame.image.load(img_path) # wczytujemy obrazek z argumentu funkcji
    surface = image.convert() # konwertujemy obrazek na surface (powierzchnie)
    transparent_color = (0, 0, 0)
    surface.set_colorkey(transparent_color) #ustawiamy kolor 0, 0, 0 jako przezroczysty

#pozycja wyswietlania obiekt
    rect = surface.get_rect(center = position)

    return[image, surface, rect]

Player_pos = [SCREEN_WIDTH // 2, SCREEN_HEIGHT // 2] #srodek ekranu
player = load_image('player.png', Player_pos)



def print_image(img_list) -> None:
    # [image, surface, rect]
    image, surface, rect = img_list #przypisuje 3 zmienne
    screen_surface.blit(surface, rect)
#kod wykonyway gdy aplikacja dziala 
while game_status:
    #odczytanie zdarzen zarejestrowanych przez komputer
    events = pygame.event.get()

    for event in events:
        # print(event)
        if event.type == pygame.QUIT:
            game_status = False
    screen_surface.fill((27, 27, 27))
    print_image(player)
    pygame.display.update()
    clock.tick

    pygame.display.update() #odswierzanie wyswietlanego okna
    clock.tick(60)
pygame.quit() #zamkniecie aplikacji
quit() #zamkniecie skryptu


