import pygame
from random import randint
SZEROKOSC_EKRANU = 800
WYSOKOSC_EKRANU = 600

if randint(0, 1) == 0:
    obraz_tla = pygame.image.load('images/background.png')
else:
    obraz_tla = pygame.image.load('images/tlo2.png')

obraz_bazy_postaci = pygame.image.load('images/base.png')

#ZAINICOWANIE PYGAME
pygame.init()  


#UTWORZENIE EKRANU I ZEGAR (FPS)
ekran = pygame.display.set_mode([SZEROKOSC_EKRANU, WYSOKOSC_EKRANU])
zegar = pygame.time.Clock()

#GLOWNA PETLA GRY

gra_dziala = True
while gra_dziala:
    #OBSLUGA ZDARZEN (EVENTOW)
    for zdarzenie in pygame.event.get():
        #NACISNIECIE KLAWISZY
        if zdarzenie.type == pygame.KEYDOWN:
            if zdarzenie.key == pygame.K_ESCAPE:
                gra_dziala = False
        #NACISCNIECIE X ZEBY ZAMKNAC OKNO
        elif zdarzenie.type == pygame.QUIT:
            gra_dziala = False

    #RYSOWANIE TLA
    ekran.blit(obraz_tla, (0, 0))
    #RYSOWANIE POSTACI
    ekran.blit(obraz_bazy_postaci, (270, 130))
    #WYCZYSZCZENIE OBRAZU
    pygame.display.flip()
    zegar.tick(120)

#zamkniecie apki
pygame.quit()