import pygame
from Kierunek import Kierunek

class Waz(pygame.sprite.Sprite):
   def __init__(self):
      self.oryginalny_obraz = pygame.image.load("images/head.png")
      self.obraz = pygame.transform.rotate(self.oryginalny_obraz, 0)
      self.rect = self.obraz.get_rect(center=(12*32+16, 9*32+16))
      self.kierunek = Kierunek.GORA
      self.nowy_kierunek = Kierunek.GORA

   def zmien_kierunek(self, kierunek):
      zmiana_mozliwa = True
      if kierunek == Kierunek.GORA and self.kierunek == Kierunek.DOL:
         zmiana_mozliwa = False
      if kierunek == Kierunek.DOL and self.kierunek == Kierunek.GORA:
         zmiana_mozliwa = False
      if kierunek == Kierunek.LEWO and self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
         zmiana_mozliwa = False
      if kierunek == Kierunek.PRAWO and self.kierunek == Kierunek.LEWO:
         zmiana_mozliwa = False
      if zmiana_mozliwa:
         self.nowy_kierunek = kierunek
      
   def aktualizuj(self):
      self.kierunek = self.nowy_kierunek
      self.obraz = pygame.transform.rotate(self.oryginalny_obraz,(self.kierunek.value*-90))

      if self.kierunek == Kierunek.GORA:
         self.rect.move_ip(0, -32)
      if self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
         self.rect.move_ip(32, 0)
      if self.kierunek == Kierunek.LEWO:
         self.rect.move_ip(-32, 0)
      if self.kierunek == Kierunek.DOL:
         self.rect.move_ip(0, 32)

      
