import pygame #import biblioteki

from funkcje_pygame import load_image, print_image, calculate_movement, set_position_image

pygame.init() #inicjalizacja

#SEKCJA EKRAN
screen_w = 800
screen_h = 600

screen_surface = pygame.display.set_mode((screen_w, screen_h)) # inicjalizacja ekranu
pygame.display.set_caption('Pierwsza gra') #ustawienie nazwy ekranu

clock = pygame.time.Clock() # inicjalizacja zegara

#KONIEC SEKCJI EKRAN

#SEKCJA GRA

player_pos = [screen_w // 2, screen_h // 2]
player = load_image('player.png', player_pos)
status = True

#kod wykonywalny

while status:
    events = pygame.event.get() # zapis zdarzeń zarejestrowanych przez komputer

    for ev in events:
        print(ev)
        if ev.type == pygame.QUIT:
            status = False
        pass

    pressed_keys = pygame.key.get_pressed()

    delta_x, delta_y = calculate_movement(pressed_keys)

    player_pos[0] += delta_x
    player_pos[1] += delta_y

    player = set_position_image(player, player_pos, screen_surface)

    print_image(player, screen_surface)
    
    pygame.display.update() #odświeżanie ekranu
    clock.tick(60) #ustawenie 60FPS

#KONIEC SEKCJI GRA

pygame.quit() # zamkniecie aplikacji
quit() #zamkniecie skryptu
