# funkcja odpowiedzialna za przygotowanie areny def arena(): # ustawiamy noc gameplay.time_set(DayTime.NIGHT) # pobieramy aktualne kordy gracza z małym przesuniecięm na osi x tak żeby arena nie budowała się na graczu pozycja=player.position() x=pozycja.get_value(Axis.X) +10 y=pozycja.get_value(Axis.Y) z=pozycja.get_value(Axis.Z) # ustalamy zmienne a = 40 # bok h = 4 # wysokość # tworzymy arenę blocks.fill(STONE_BRICKS, world(x,y,z),world(x+a,y+h,z+a)) # tworzymy w narożnikach areny diamentowe pola potrzebne dla bloku beacon aby ten mógł wypuścić wiązkę światła # 2 to to przesunięcie by stworzyć minimalny kształt 3x3 (0,1,2) blocks.fill(DIAMOND_BLOCK, world(x,y+h,z),world(x+2,y+h,z+2)) blocks.fill(DIAMOND_BLOCK, world(x+a-2,y+h,z),world(x+a,y+h,z+2)) blocks.fill(DIAMOND_BLOCK, world(x,y+h,z+a-2),world(x+2,y+h,z+a)) blocks.fill(DIAMOND_BLOCK, world(x+a-2,y+h,z+a-2),world(x+a,y+h,z+a)) # dodajemy bloki beacon # 1 to przesunięcie by wybrać środek kształtu 3x3 oraz wybudować go o 1 wyżej blocks.place(BEACON, world(x+1,y+h+1,z+1)) blocks.place(BEACON, world(x+a-1,y+h+1,z+1)) blocks.place(BEACON, world(x+1,y+h+1,z+a-1)) blocks.place(BEACON, world(x+a-1,y+h+1,z+a-1)) srodek = a/2 # środek naszej budowli szerokosc_schodow = 2 # ile rzędów schodów w lewo/prawo # tworzymy schody. Do limitu dodajemy +1, ponieważ ostatnia instrukcja się nie wykona! for i in range(srodek-szerokosc_schodow, srodek+szerokosc_schodow+1): # Używamy -h w x by sprawić, że schody będą miały taką samą długość jak wysokość shapes.line(STONE_BRICK_STAIRS, world(x-h,y,z+i), world(x,y+h,z+i)) player.on_chat("arena", arena)