def dodaj_jeden(x):
    return x + 1


print(dodaj_jeden(5))

"""
lvl = [10, 11, 12, 9, 13, 15]
chcemy dodać 1 do każdej liczby
chcemy podnieść każdy poziom o 1
"""
lvl = [10, 11, 12, 9, 13, 15]

# rozwiazanie bez funkcji:
for i in range(len(lvl)):
    lvl[i] += 1  
    print(lvl[i])

# rozwiazanie z funkcja
def podnies_poziom(poziom, ile):
    return poziom + ile

for i in range(len(lvl)):
    lvl[i] = podnies_poziom(lvl[i], 1)
    print(lvl[i])


def przywitanie(imie):
    print(f"Hej, {imie}!")
    pass

uzytkownik = input("Podaj swoje imie: ")
przywitanie(uzytkownik)


def pole_prostokata(a: int, b: int):
    print(a * b)


pole_prostokata(10, 3)
#pole_prostokata("Jan", "Kowalski") <- argumenty to mają być liczby


def pole_trojkata(a, h):
    return a * h / 2

wynik = pole_trojkata(4, 3) # -> wynik = 6
print(wynik)

import time
def efekt_trucizny(hp, dmg, time):
    pass
    # zadawaj 5 punktow obrazen przez 10 sekund co sekunde
    time = time
    while time != 0:
        hp -= dmg
        time -= 1
        time.sleep(1000)

#1 potwór pająk
# gdy pająk atakuje
efekt_trucizny(100, 5, 10)

#2 pułapka
# kiedy wpadniemy w pułapke
efekt_trucizny(100, 20, 10)

#3 strzała
# kiedy dostaniemy strzałą
efekt_trucizny(100, 10, 10)

#4
# enchantment broni
efekt_trucizny(100, 10, 10)

#5
# zatrute jedzenie
efekt_trucizny(100, 2, 100)

"""
wartosci domyslne
"""
def hp_gracza(lvl, hp = 20):
    return lvl * hp

# łucznik, ma 20 hp na poziom, nie musimy podawac hp
hp_gracza(10) #-> to samo co hp_gracza(10, 20)

# wojwonik, ma 30 hp na poziom, musimy podac hp
hp_gracza(10, 30)

hp_gracza(3) #-> 60
hp_gracza(30) #-> 600
hp_gracza(5) #-> 100

hp_gracza(5, 15) #-> 75

hp_gracza(hp=500, lvl=2) #-> 1000