class Samochod:
    moc = ""
    naped = ""
    predkosc = ""

    def aktualna_predkosc(self, przyspieszenie):
        return self.predkosc * self.przyspieszenie

opel = Samochod()
opel.moc = "8000 koni"
opel.naped = "4x4"
opel.predkosc = "200"

# Można to zrobić konstruktorem

class Samochod2:

    def __init__(self, moc, naped, predkosc = "200"):
        self.moc = moc
        self.naped = naped
        self.predkosc = predkosc

opel2 = Samochod2(moc="8000", naped="4x4", predkosc="200")
opel2.moc = "2000"


class Mikstura:
    def __init__(self, efekt="", czas=None, moc=None):
        self.efekt = efekt
        self.czas = czas
        self.moc = moc

    def wypisz(self):
        print(f"{self.efekt}, na {self.czas} s o mocy {self.moc}")

def stwórz_miksture():
    return ["Latanie", 60, 5]

mikstura_zycia = Mikstura(efekt="Leczenie", czas=1, moc=100)
mikstura_obrazen = Mikstura(efekt="Obrazenia", czas=0.25, moc=100)
mikstura_przyspieszenia = Mikstura(efekt="Przyspieszenie", czas=60, moc=3)

# Przypisuje sie wartosci domyslne, zeby moc je potem zmienic
mikstura_pusta=Mikstura()
dane_mikstury=stwórz_miksture() 
mikstura_pusta.moc = dane_mikstury[2]
mikstura_pusta.czas = dane_mikstury[1]
mikstura_pusta.efekt = dane_mikstury[0]



mikstura_zycia.wypisz()
mikstura_obrazen.wypisz()
mikstura_przyspieszenia.wypisz()