import pygame
import random
import time
from Jablko import Jablko
from Kierunek import Kierunek
from waz import Waz

SZER_E = 800
WYS_E = 608

tlo = pygame.Surface((SZER_E, WYS_E))

for i in range(25):
    for j in range(19):
        obraz = pygame.image.load("images/background.png")
        maska = (random.randrange(0,20), random.randrange(0,20),random.randrange(0,20))
        obraz.fill(maska, special_flags=pygame.BLEND_ADD)
        tlo.blit(obraz, (i*32, j*32))

pygame.init()

ekran = pygame.display.set_mode([SZER_E, WYS_E])
zegar = pygame.time.Clock()

jablko = Jablko()
jablka = pygame.sprite.Group()
jablka.add(jablko)

waz = Waz()
PORUSZ_WEZEM = pygame.USEREVENT + 1
pygame.time.set_timer(PORUSZ_WEZEM, 200)

gra = True
while gra:
    for zdarzenie in pygame.event.get():
        if zdarzenie.type == pygame.KEYDOWN:
            if zdarzenie.key == pygame.K_ESCAPE:
                gra = False
            #tutaj bedzie sterowanie
        elif zdarzenie.type == pygame.QUIT:
            gra = False
    ekran.blit(tlo, (0, 0))
    ekran.blit(waz.obraz, waz.rect)
    for jablko in jablka:
        ekran.blit(jablko.obraz, jablko.rect)
    pygame.display.flip()
    zegar.tick(30)

time.sleep(3)
pygame.quit()