import pygame as pg
from Kierunek import Kierunek

class Waz(pg.sprite.Sprite):
    def __init__(self):
        self.oryginalny_obraz = pg.image.load("images/head.png")

        self.obraz = pg.transform.rotate(self.oryginalny_obraz, 0)

        self.rect = self.obraz.get_rect(center=(12*32+16, 9*32+16))

        self.kierunek = Kierunek.GORA
        self.nowy_kierunek = Kierunek.GORA

    def zmien_kierunek(self, kierunek):
        #if kierunek == Kierunek.GORA and self.kierunek == Kierunek.DOL:
        #    zmiana_mozliwaa = False
        if abs(kierunek.value - self.kierunek.value) != 2:
            self.nowy_kierunek = kierunek
    
    def aktualizuj(self):
        self.kierunek = self.nowy_kierunek
        self.obraz = pg.transform.rotate(self.oryginalny_obraz, self.kierunek.value*(-90))

        if self.kierunek == Kierunek.GORA:
            self.rect.move_ip(0, -32)
        elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
            self.rect.move_ip(32, 0)
        elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
            self.rect.move_ip(0, 32)
        else:
            self.rect.move_ip(-32, 0)
            
                
            