#print("XD")#

#def oblicz_wysokosc(proporcje_szerokosc, proporcje_wysokosc, piksele_szerokosc) :
    #return int (piksele_szerokosc) / proporcje_szerokosc * proporcje_wysokosc
#print(oblicz_wysokosc(4, 9, 1920))


import pygame # import bibioteki 
pygame.init() # inicjalizacja bibioteki (rozpoczecie działania modułu)

# tworzymy zmienne z parametrami wymiarów okna 
SCREEN_WIDTH = 800
SCREEN_HEIGHT = 600

screen_surface = pygame.display.set_mode((SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT))

# nazwa naszego okna
pygame.display.set_caption("pierwsza gra mama coco")

# Zmienna określająca czy należy zamknąć okno
game_status = True

# kod wykonywany póki aplikacja jest uruchomiona
while game_status:

    # odczytywanie zdarzeń zarejestrowanych przez komputer 
    events = pygame.event.get()

    pygame.display.update () # odświeżanie wyświetlanego okna
    pass

pygame.quit() # zamkniecie aplikacji 
quit() # zamkniecie skryptu

# zmienna okreslająca czy należy zamknąc okno 
game_status = False

# kod wykonywany póki aplikacja jest uruchomiona
while game_status:

    # odczytanie zdarzeń zarejestrowanych przez komputer
    # nazwa naszego okna
    pygame.display.set_caption("pierwsza gra")

    # utworzenie zegara ktory nadzoruje stale wartosci fps
    clock = pygame.time.Clock()
    # grafika

    #def load_image(img_path: str, position) :
        #image = pygame.image.load(img_path)
        #surface = image.convert()
        #transparent_color = (0, 0, 0)

        # pozycja wyswietlania naszego obiektu jest zapisana w rect
    #rect = surface.get_rect(center=posistion)
    #player_pos = {SCREEN_WIDTH // 2, SCREEN_HEIGHT // 2}
        #player = load_image('player.png', player_pos)
    # zmienna okreslajaca czy nalezy zamknac okno 
    #game_status = True#

    # kod wykonywany poki aplikacja jest uruchomiona 
    while game_status = True

# odczytywanie zdarzen zarejestrowanych przez komputer 
events = pygame.event.get()









