'''
def wysokosc(pro_szerokosc, pro_wysokosc, piksele_szerokosc):
    return int(piksele_szerokosc / pro_szerokosc * pro_wysokosc)

print(wysokosc(16, 9 , 1920))'''

import pygame

pygame.init() #inicjalizacja biblioteki (rozpoczęcie dziłania modułu)

#Tworzymy zmienne z prarametrami wyników okna

SCREEN_WIDTH = 300
SCREEN_HEIGHT = 300

screen_surface = pygame.display.set_mode((SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT))

#Nazwa naszego okna
pygame.display.set_caption("GRA PYTHON")

#Utworzenie zygara , kyóry nadzoruje stale wartosci fps
clock = pygame.time.Clock()

#Zmienna okreslająca czy nalezy zamknąc okno
game_status = True

#Kod wykonywany poki aplikacja jest uruchomiona
while game_status:

    #odczytywanie zdarzen zarejstowanych przez komputer
    events = pygame.event.get()

    for event in events:
        #Gdy nacisineto X to sie wyłączy

        print(event)

        if event.type == pygame.QUIT:
            game_status = False
        pass

    pygame.display.update() #odswierzenie wyswietlanego okna
    clock.tick(60)
    pass

pygame.quit() #zamknęcie aplikacji
quit() #Zamkiniecie skrypyu

