'''
def wysokosc(pro_szerokosc, pro_wysokosc, piksele_szerokosc):
    return int(piksele_szerokosc / pro_szerokosc * pro_wysokosc)

print(wysokosc(16, 9 , 1920))'''

import pygame

pygame.init() #inicjalizacja biblioteki (rozpoczęcie dziłania modułu)

#Tworzymy zmienne z prarametrami wyników okna

SCREEN_WIDTH = 400
SCREEN_HEIGHT = 400

screen_surface = pygame.display.set_mode((SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT))

#Nazwa naszego okna
pygame.display.set_caption("JAN PAWAŁ 2 (2137)")

#Utworzenie zygara , kyóry nadzoruje stale wartosci fps
clock = pygame.time.Clock()

#Grafika 
def load_image(img_path:str, position):
    image = pygame.image.load(img_path)
    surface = image.convert()
    
    transparent_color = (0, 0, 0)
    surface.set_colorkey(transparent_color)

    #pozucja wyświetlenia naszego obiektu jest zapisana w rect
    rect = surface.get_rect(center = position)

    return [image, surface, rect]

player_pos = [SCREEN_WIDTH // 2, SCREEN_HEIGHT // 2]
player = load_image('player.png', player_pos)

def print_image(img_list) -> None:
    image, surface, rect = img_list
    screen_surface.blit(surface , rect)
    pass

print_image(player)

def set_position_image(img_list, position):
    image, surface, rect = img_list
    rect = surface.get_rect(center=position)
    return [image, surface, rect]


def calculate_player_movement(keys):
    speed = 10
    delta_x = 0
    delta_y = 0

    if keys[pygame.K_LSHIFT]:
        speed *= 2
    if keys[pygame.K_LCTRL]:
        speed /= 2
    

    if keys[pygame.K_w]:
        delta_y -= speed
    if keys[pygame.K_s]:
        delta_y += speed
    if keys[pygame.K_d]:
        delta_x += speed
    if keys[pygame.K_a]:
        delta_x -= speed
    return [delta_x, delta_y]

def limit_position(position):
    x, y = position
    x = max(0, min(x,SCREEN_WIDTH))
    y = max(0, min(y,SCREEN_HEIGHT))
    return [x, y]


#Zmienna okreslająca czy nalezy zamknąc okno
game_status = True
backgroud_color = [255, 255, 255]

#Kod wykonywany poki aplikacja jest uruchomiona
while game_status:

    #odczytywanie zdarzen zarejstowanych przez komputer
    events = pygame.event.get()

    for event in events:
        #Gdy nacisineto X to sie wyłączy

        print(event)

        if event.type == pygame.QUIT:
            game_status = False
        pass

    pressed_keys = pygame.key.get_pressed()
    delta_x, delta_y = calculate_player_movement(pressed_keys)

    player_pos[0] += delta_x
    player_pos[1] += delta_y
    player_pos = limit_position(player_pos)

    player = set_position_image(player, player_pos)
    screen_surface.fill(backgroud_color)


    print_image(player)



    pygame.display.update() #odswierzenie wyswietlanego okna
    clock.tick(60)
    pass

pygame.quit() #zamknęcie aplikacji
quit() #Zamkiniecie skrypyu

