"""def oblicz_wysokosc(proporcje_szerokosc, proporcje_wysokosc, piksele_szerokosc):
    return int(piksele_szerokosc / proporcje_szerokosc * proporcje_wysokosc)

print(oblicz_wysokosc(16, 9, 1920))"""

import pygame # import biblioteki
pygame.init() # inicjalizacja biblioteki (rozpoczęcie działania modułu)

# Tworzymy zmienne z parametrami wymiarów okna 
SCREEN_WIDTH = 400
SCREEN_HEIGHT = 300

screen_surface = pygame.display.set_mode((SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT))

# Nazwa naszego okna
pygame.display.set_caption("Pierwsza Gra")

# Utworzenie zegara, który nadzoruje stałe wartości fps
clock = pygame.time.Clock()

# Grafika

"""def load_image(img_path: str, position):
    image = pygame.image.load(img_path)
    surface = image.convert()

    transparent_color = (0, 0, 0)
    surface.set_colorkey(transparent_color)

    # pozycja wyświetlenia naszego obiektu jest zapisana w rect
    rect = surface.get_rect(center = position)

    return [image, surface, rect]

player_pos = [SCREEN_WIDTH // 2, SCREEN_HEIGHT // 2]
player = load_image('player.png', player_pos)"""

# Zmienna okeślająca czy należy zamknąć okno
game_status = True

# Kod wykonywany póki aplikacja jest uruchomiona
while game_status:

    # odczytanie zdarzń zarejestrowanych przez komputer
    events = pygame.event.get()

    for event in events:
        # gdy nacisnięto X - zamyka się aplikacja 

        #print(event)

        if event.type == pygame.QUIT:
            game_status = False
        pass

    pygame.display.update() # odświeżenie wyświetlanego okna
    clock.tick(60)
    pass

pygame.quit() # Zamknęcie aplikacji 
quit() # Zamknięcie skryptu