import pygame
import element
# utworzenie stałych
SZEROKOSC_EKRNU = 800
WYSOKOSC_EKRANU = 600

obraz_tla = pygame.image.load('images/background.png')
postac = pygame.image.load('images/base.png')

pygame.init()
pygame.font.init()
ekran = pygame.display.set_mode([SZEROKOSC_EKRNU, WYSOKOSC_EKRANU])
zegar = pygame.time.Clock()
czcionka = pygame.font.SysFont('Comic Sans', 30)

def wypiszTekst(ekran, tekst, pozycja):
    napis = czcionka.render(tekst, True, (255, 255, 255))
    ekran.blit(napis, pozycja)

nakrycie_glowy = element.NakrycieGlowy()
zbroja = element.Zbroja()
oczy = element.oczy()
bron = element.bron()

# główna pętla gry
gra_dziala = True
zapisywanie = False
while gra_dziala:
    for zdarzenie in pygame.event.get():
        if   zdarzenie.type == pygame.KEYDOWN:
            if zdarzenie.key == pygame.K_ESCAPE:
                gra_dziala = False
            if zdarzenie.key == pygame.K_q:
                nakrycie_glowy.wybierzNastepny()
            if zdarzenie.key == pygame.K_w:
                zbroja.wybierzNastepny()
            if zdarzenie.key == pygame.K_e:
                oczy.wybierzNastepny()
            if zdarzenie.key == pygame.K_r:
                bron.wybierzNastepny()
            if zdarzenie.key == pygame.K_s:
                zapisywanie = True
            if zdarzenie.key == pygame.K_l:
                nakrycie_glowy.losujNastepny()
                zbroja.losujNastepny()
                oczy.losujNastepny()
                bron.losujNastepny()
        elif zdarzenie.type == pygame.QUIT:
            gra_dziala = False

    ekran.blit(obraz_tla, (0, 0))
    ekran.blit(postac, (270, 130))
    ekran.blit(zbroja.wybrany_Obraz(), (270, 130))
    ekran.blit(oczy.wybrany_Obraz(), (270, 130))
    ekran.blit(nakrycie_glowy.wybrany_Obraz(), (270, 130))
    ekran.blit(bron.wybrany_Obraz(), (270, 130))

    wypiszTekst(ekran, f"[Q] Głowa:{nakrycie_glowy.wybrany}", (100, 100))
    wypiszTekst(ekran, f"[W] Zbroja:{zbroja.wybrany}", (100, 140))
    wypiszTekst(ekran, f"[E] Oczy:{oczy.wybrany}", (100, 180))
    wypiszTekst(ekran, f"[R] Broń:{bron.wybrany}", (100, 220))
    wypiszTekst(ekran, f"[L] wylosuj", (100, 260))
    wypiszTekst(ekran, f"[S] Zapisz ", (100, 290))

    if zapisywanie:
        pygame.image.save(ekran,'moja postac.png')
        zapisywanie = False

    pygame.display.flip()
    zegar.tick(30)

pygame.quit()
