import pygame
import random
import time
from Jablko import Jablko
from Kierunek import Kierunek
from Waz import Waz

SZEROKOSC_EKRANU = 800
WYSOKOSC_EKRANU = 608

tlo = pygame.Surface((SZEROKOSC_EKRANU, WYSOKOSC_EKRANU))

for i in range(25):
    for j in range(19):
        obraz = pygame.image.load("images/background.png")
        maska = (
            random.randrange(0, 20),
            random.randrange(0, 20),
            random.randrange(0, 20)
        )
        obraz.fill(maska, special_flags=pygame.BLEND_ADD)
        tlo.blit(obraz, (i * 32, j * 32))

pygame.init()
ekran = pygame.display.set_mode([SZEROKOSC_EKRANU, WYSOKOSC_EKRANU])
zegar = pygame.time.Clock()

waz = Waz()
PORUSZ_WEZEM = pygame.USEREVENT + 1
pygame.time.set_timer(PORUSZ_WEZEM,100)

random.seed("test")

jablko = Jablko()
jablka = pygame.sprite.Group()
jablka.add(jablko)


gra_dziala = True
while gra_dziala:
    for zdarzenie in pygame.event.get():
        if zdarzenie.type == pygame.KEYDOWN:
            if zdarzenie.key == pygame.K_ESCAPE:
                gra_dziala = False
            if zdarzenie.key == pygame.K_w:
                waz.zmien_kierunek(Kierunek.GORA)
            if zdarzenie.key == pygame.K_a:
                waz.zmien_kierunek(Kierunek.LEWO)
            if zdarzenie.key == pygame.K_d:
                waz.zmien_kierunek(Kierunek.PRAWO)
            if zdarzenie.key == pygame.K_s:
                waz.zmien_kierunek(Kierunek.DOL)
        elif zdarzenie.type == PORUSZ_WEZEM:
            waz.aktualizuj()
        elif zdarzenie.type == pygame.QUIT:
            gra_dziala = False
            
    kolizja_jablko = pygame.sprite.spritecollideany(waz, jablka)
    if kolizja_jablko != None:
        kolizja_jablko.kill()
        waz.jedz_jablko()
        jablko = Jablko()
        jablka.add(jablko)
        

    ekran.blit(tlo, (0, 0))
    waz.rysuj_segmenty(ekran)
    ekran.blit(waz.obraz, waz.rect)
    for jablko in jablka:
        ekran.blit(jablko.obraz, jablko.rect)
    pygame.display.flip()
    zegar.tick(30)

time.sleep(3)
pygame.quit()