#globalna zmienna kierunek do ustawiania agenta kierunek = NORTH #funkcja pomocnicza do przekazywania graczowi efektu widzenia w ciemności def widok(): mobs.apply_effect(NIGHT_VISION, mobs.target(NEAREST_PLAYER), 600, 113) player.on_chat("widok", widok) #funkcja, która zniszczy jedną ścianę przed agentem def zniszczSciane(): agent.destroy(FORWARD) agent.move(FORWARD, 1) for index in range(2): agent.destroy(UP) agent.collect_all() agent.move(UP, 1) agent.move(DOWN, 2) #funkcja, która ustawi agenta zgodnie z kierunkiem gracza def przygotujAgenta(): global kierunek if player.get_orientation() <= -45 and player.get_orientation() >= -135: kierunek = EAST elif player.get_orientation() <= 135 and player.get_orientation() >= 45: kierunek = WEST elif player.get_orientation() <= 45 and player.get_orientation() >= -45: kierunek = SOUTH else: kierunek = NORTH agent.teleport(pos(0, 0, 0), kierunek) #funkcja pomocnicza do testowania def test(): przygotujAgenta() zniszczSciane() player.on_chat("test", test) #funkcja do przekazania zebranych surowców przez agenta def oddaj(): przygotujAgenta() agent.drop_all(FORWARD) player.on_chat("oddaj", oddaj) #funkcja do wykopania tunelu o podanej długości def tunel(dlugosc, tryb): przygotujAgenta() for i in range(dlugosc): zniszczSciane() if tryb < 0: #tryb < 0 to kopanie w dół agent.destroy(DOWN) agent.move(DOWN, 1) elif tryb > 0: #tryb > 0 to kopanie w górę agent.move(UP, 1) player.on_chat("tunel", tunel) #funkcja do budowy bazy def baza(): blocks.fill(PLANKS_DARK_OAK, pos(-5, -1, -5), pos(5, 5, 5), FillOperation.HOLLOW) mobs.give(mobs.target(NEAREST_PLAYER), CHEST, 10) mobs.give(mobs.target(NEAREST_PLAYER), TORCH, 10) mobs.give(mobs.target(NEAREST_PLAYER), FURNACE, 3) mobs.give(mobs.target(NEAREST_PLAYER), CRAFTING_TABLE, 1) player.on_chat("baza", baza) #funkcja do budowy linii tnt przed graczem def tnt(): mobs.give(mobs.target(NEAREST_PLAYER), STONE_BUTTON, 1) shapes.line(REDSTONE_WIRE, pos_camera(0, 0, 1), pos_camera(0, 0, 10)) shapes.line(TNT, pos_camera(0, 0, 10), pos_camera(0, 0, 50)) player.on_chat("tnt", tnt) #funkcja do budowy drogi w tunelach wysadzonych przez tnt def droga(): shapes.line(PLANKS_BIRCH, pos_camera(0, -1, 0), pos_camera(0, -1, 50)) player.on_chat("droga", droga)