import pygame
import random
import time
from Jablko import Jablko

SZEROKOSC_EKRANU = 800
WYSOKOSC_EKRANU = 600

tlo = pygame.Surface((SZEROKOSC_EKRANU, WYSOKOSC_EKRANU))
min = -0
max = 40

for i in range(25):
    for j in range(19):
        obraz = pygame.image.load("images/background.png")
        maska = (random.randrange(min,max), random.randrange(min,max),
                  random.randrange(min,max))
        obraz.fill(maska, special_flags=pygame.BLEND_ADD)
        tlo.blit(obraz,(i*32, j* 32))

pygame.init()
# obiekt ekranu i zegara
ekran = pygame.display.set_mode([SZEROKOSC_EKRANU, WYSOKOSC_EKRANU])
zegar = pygame.time.Clock()

# jabłka
jablko = Jablko()
jablka = pygame.sprite.Group()
jablka.add(jablko)

gra_dziala = True
while gra_dziala:
    for zdarzenie in pygame.event.get():
        if zdarzenie.type == pygame.KEYDOWN:
            if zdarzenie.key == pygame.K_ESCAPE:
                gra_dziala = False
        elif zdarzenie.type == pygame.QUIT:
            gra_dziala = False
    
    # rysowanie tła 
    ekran.blit(tlo, (0, 0))
    # rysowanie jablek
    for jablko in jablka:
        ekran.blit(jablko.obraz, jablko.rect)
    # wczyszczenie ekranu
    pygame.display.flip()
    # ustawienie stałego 30 FPS
    zegar.tick(30)

# opóźnienie 3 sekundy
time.sleep(3)
# zamknięcie aplikacji
pygame.quit()