import pygame

# Utworzenie stałe 
SZEROKOSC_EKRANU = 800
WYSOKOSC_EKRANU = 600

#wczytanie obrazów
obraz_tla = pygame.image.load('images/background.png')
baza_postaci = pygame.image.load('images/base.png')

# zainicjujejmy pygame 
pygame.init()
#Utworzymy ekran i zegar
ekran = pygame.display.set_mode([SZEROKOSC_EKRANU,WYSOKOSC_EKRANU])
zegar = pygame.time.Clock()


# główna pętla gry
rozgrywka = True
while rozgrywka:

    for zdarzenie in pygame.event.get():
        if zdarzenie.type == pygame.QUIT:
            rozgrywka = False
        elif zdarzenie.type == pygame.KEYDOWN:
            if zdarzenie.key == pygame.K_ESCAPE:
                rozgrywka = False

    # rysowanie tła
    ekran.blit(obraz_tla,(0,0))
    ekran.blit(baza_postaci, (270,130))

    #wyczyszcenie ekranu
    pygame.display.flip()
    #ustalenie stałych FPS
    zegar.tick(30)
#koniec pętli while

#zamknięcie aplikacji 
pygame.quit()
