import pygame

from kierunek import Kierunek



class Waz(pygame.sprite.Sprite):
    def __init__(self,):
        self.obraz_glowy  = pygame.image.load("snake\images\head.png")

        self.pomocnicza_glowa = pygame.transform.rotate(self.obraz_glowy,0)


        self.rect = self.pomocnicza_glowa.get_rect(center=(12*32+16,9*32+16))

        self.kierunek = Kierunek.GORA
        self.nowy_kierunek = Kierunek.GORA

    def zmien_kierunek(self, kierunek_do_zmiany):
        zmiana_mozliwa = True
        if self.kierunek == Kierunek.GORA and kierunek_do_zmiany.DOL == Kierunek.DOL:
           zmiana_mozliwa = False
        if self.kierunek == Kierunek.PRAWO and kierunek_do_zmiany.DOL == Kierunek.LEWO:
           zmiana_mozliwa = False
        if self.kierunek == Kierunek.DOL and kierunek_do_zmiany.DOL == Kierunek.GORA:
           zmiana_mozliwa = False
        if self.kierunek == Kierunek.LEWO and kierunek_do_zmiany.DOL == Kierunek.PRAWO:
            zmiana_mozliwa = False
        if zmiana_mozliwa:
            self.nowy_kierunek = kierunek_do_zmiany  
        
        
    def aktualizuj(self):
        self.kierunek = self.nowy_kierunek
        self.pomocnicza_glowa = pygame.transform.rotate(self.obraz_glowy,(self.kierunek.value*90))

        if self.kierunek == Kierunek.GORA:
            self.rect.move_ip(0,-32)
        if self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
            self.rect.move_ip(32, 0 )
        if self.kierunek == Kierunek.DOL:
            self.rect.move_ip(0,32)
        if self.kierunek == Kierunek.LEWO:
            self.rect.move_ip(-32, 0 )
       
    



        










