import pygame
import random
import time
from Japuhko import Japuhko
from WAZ import Waz
from kierunek import Kierunek

SZEROKOSC_EKRANU = 800
WYSOKOSC_EKRANU = 600



tlo = pygame.Surface((SZEROKOSC_EKRANU, WYSOKOSC_EKRANU))



for i in range(25):
    for j in range(19):
        obraz = pygame.image.load("snake/images/background.png")
        maska = (random.randrange(0, 20), random.randrange(0, 20),random.randrange(0, 2))
        obraz.fill(maska,special_flags=pygame.BLEND_ADD)
        tlo.blit(obraz, (i*32 , j*32))



pygame.init()


ekran = pygame.display.set_mode([SZEROKOSC_EKRANU, WYSOKOSC_EKRANU])


zegar = pygame.time.Clock()



waz = Waz()
PORUSZ_WEZEM = pygame.USEREVENT + 1 
pygame.time.set_timer(PORUSZ_WEZEM, 200)





japuhko = Japuhko()
japuhka = pygame.sprite.Group()
japuhka.add(japuhko)


rozgrywka = True
while rozgrywka:
    for zdarzenia in pygame.event.get():
        if zdarzenia.type == pygame.QUIT:
            rozgrywka = False
        elif zdarzenia.type == pygame.KEYDOWN:
            if zdarzenia.key == pygame.K_ESCAPE:
                rozgrywka = False

            if zdarzenia.key == pygame.K_w:
                waz.zmien_kierunek(Kierunek.GORA)

            if zdarzenia.key == pygame.K_d:
                waz.zmien_kierunek(Kierunek.PRAWO)

            if zdarzenia.key == pygame.K_s:
                waz.zmien_kierunek(Kierunek.DOL)

            if zdarzenia.key == pygame.K_a:
                waz.zmien_kierunek(Kierunek.LEWO)

        elif zdarzenia.type == PORUSZ_WEZEM:
            waz.aktualizuj()

            
                


    ekran.blit(tlo,(0,0))
    ekran.blit(waz.pomocnicza_glowa,waz.rect)


    for japuhko in japuhka:
        ekran.blit(japuhko.obraz,japuhko.rect)
        
    pygame.display.flip()




    zegar.tick(30)



time.sleep(3)

pygame.quit()







