import pygame
import random
import time
from Jabluko import Jabluko

SZEROKOSC_EKRANU = 800
WYSOKOSC_EKRANU = 608

tlo = pygame.Surface((SZEROKOSC_EKRANU, WYSOKOSC_EKRANU))

for i in range(25):
    for j in range(19):
        obraz = pygame.image.load('images/background.png')
        maska = (random.randrange(0,20),random.randrange(0,20),random.randrange(0,20))


        obraz.fill(maska, special_flags=pygame.BLEND_ADD)
        tlo.blit(obraz,(i*32,j*32))

pygame.init()

ekran = pygame.display.set_mode([SZEROKOSC_EKRANU, WYSOKOSC_EKRANU])
zegar = pygame.time.Clock()

jabluko = Jabluko()
jabluka = pygame.sprite.Group()
jabluka.add(jabluko)

rozgrywka = True

while rozgrywka:
    for zdarzenie in pygame.event.get():
        if zdarzenie.type == pygame.QUIT:
            rozgrywka = False
        elif zdarzenie.type == pygame.KEYDOWN:
            if zdarzenie.key == pygame.K_ESCAPE:
                rozgrywka = False
    ekran.blit(tlo,(0,0))
    for jabluko in jabluka:
        ekran.blit(jabluko.obraz, jabluko.rect)

    pygame.display.flip()

    zegar.tick(64)

#time.sleep(3)
pygame.quit
