import pygame
import random
import time 
from Jablko import Jabloko

SZEROKOSC_EKRANU = 800
WYSOKOSC_EKRANU = 600

tlo = pygame.Surface((SZEROKOSC_EKRANU, WYSOKOSC_EKRANU))
for i in range(25):
    for j in range(19):
        obraz = pygame.image.load("images/background.png")
        maska = (random.randrange(0, 20),random.randrange(0, 20),random.randrange(0, 20),)

        obraz.fill(maska, special_flags=pygame.BLEND_ADD)
        tlo.blit(obraz,(i*32, j* 32))

pygame.init()
# obiekt ekranu i zegar
ekran = pygame.display.set_mode([SZEROKOSC_EKRANU, WYSOKOSC_EKRANU])
zegar = pygame.time.Clock()

# Jablka
jabloko = Jabloko()
jablka = pygame.sprite.Group()
jablka.add(jabloko)

gra_dziala = True 
while gra_dziala:
    for zdarzenie in pygame.event.get():
        if zdarzenie.type == pygame.KEYDOWN:
            if zdarzenie.key == pygame.K_ESCAPE:
                gra_dziala = False
        elif zdarzenie.type == pygame.QUIT:
            gra_dziala = False 
    #rysowanie tła            
    ekran.blit(tlo,(0, 0))
    #rysowanie jablek
    for jablko in jablka:
        ekran.blit(jablko.obraz, jablko.rect)
    # wczytywanie ekranu
    pygame.display.flip()
    #ustawienie stałego 30 fps
    zegar.tick(30000)

time.sleep(3)
#zamknięcie
pygame.quit()