from random import randint, choice
import pygame
'''rozwin
class Samochod():
            rocznik = 2014
            marka = "Audi"
            kolor = "czarny"
        samochod1 = Samochod()
        samochod2 = Samochod()
        print(samochod1.rocznik)'''
'''rozwin
    def potega(liczba):
        return liczba *liczba
    int(input("podaj"))
    print(potega(liczba))
    ''''''
    class Samochod():
        licznik = 0
        rocznik = 2014
        marka = ""
        kolor = ""
        iloscPaliwa=10
        def __init__(self, kolor2, marka2, paliwo):
            Samochod.licznik += 1
            self.iloscPaliwa = paliwo
            self.marka = marka2
            self.kolor = kolor2
            print(self.marka)
            print(self.kolor)

        def DolejPaliwo(self, paliwo):
            self.iloscPaliwa += paliwo
            print("aktualna ilosc paliwa: " + str(self.iloscPaliwa))
    samochod1 = Samochod("szary", "audi", 3776760)
    samochod2 = Samochod("szary", "audi", 3776760)
    samochod3 = Samochod("szary", "audi", 3776760)
    print(Samochod.licznik)
    samochod1.DolejPaliwo(20)
    PI = 3.1415




    #lekcja2






    class Zwierze():
        def __init__(self, imie, wiek):
            self.imie = imie
            self.wiek = wiek
        def wydajDzwiek(self):
            print(f"{self.imie} wydaje dzwiek")
        def jedz(self):
            print(f"{self.imie} je")

    zwierze1 = Zwierze("reksio", 100)
    zwierze1.wydajDzwiek()
    zwierze1.jedz()

    class Kot(Zwierze):
        def __init__(self, imie, wiek):
            super().__init__(imie,wiek)
            self.rasa = "Ragdoll"
        def wypiszRase(self):
            print(f"Kot jest rasy {self.rasa}")
    print()
    kot1 = Kot("Filemon", 13898)
    kot1.wypiszRase()
    kot1.jedz()



    def polekwadratu(bok):
        return bok * bok



    class ptak(Zwierze):
        def __init__(self, imie, wiek):
            super().__init__(imie, wiek)
            
        def lec(self, Lec):
            self.lec = Lec
            Lec = False
        def lataj(self):
            print(f"ptak {self.lec}")



    class orzel(Zwierze):
        def __init__(self, imie, wiek):
            super().__init__(imie, wiek)
        def poluj(self,Poluj):
            self.poluj = Poluj
        def polowanie(self):
            print(f"orzel {self.poluj}")


    orzel22 = orzel("bocian", 3284282375265265)
    orzel22.poluj

    class figura():
        def wyswietlpole(self):
            print(self.pole)


    class Kolo(figura):
        def __init__(self,r):
            self.promien = r
            self.pole = PI * r * r
            self.obwod = 2 * PI * r
        def wyswietl(self):
            print(f"pole: {self.pole}, obwod: {self.obwod}")



    class prostokat(figura):
        def __init__(self, a, b):
            self.a = a
            self.b = b
            self.pole = a * b
            self.obwod = 2*a + 2*b
    kolo1 =Kolo(5)
    kolo1.wyswietlpole()
'''


# % = modulo
'''lekcja 3
class Postac:
    def __init__(self):
        self.nazwa = ""
        self.zycie = 1
        self.max_zycia = 1
    
    def atakuj(self, przeciwnik):
        atak = randint(0,10)
        if atak == 0:
            print(f"{przeciwnik.nazwa} unika ataku {self.nazwa}.")
        else:
            print(f"{self.nazwa} atakuje {przeciwnik.nazwa}, za {atak} obrazen.")
            przeciwnik.zycie -= atak # przeciwnik.zycie = przeciwnik.zycie - atak



class Przeciwnik(Postac):
    def __init__(self,gracz):
        super().__init__()
        self.nazwa = choice(['szkielet', 'zombie', 'goblin'])
        self.zycie = randint(1,gracz.zycie)



class Gracz(Postac):
    def __init__(self):
        super().__init__()
        self.zycie = 10
        self.max_zycia = 100
        self.nazwa = input("Podaj pseudonim: ")
    def odpoczynek(self):
        self.zycie += 10
        if self.zycie > self.max_zycia:
            print("Osiagnieto limit zdrowia")
            self.zycie = self.max_zycia
        print(f"{self.nazwa} odpoczywa, zycia: {self.zycie}/{self.max_zycia}")
    def walka(self, przeciwnik):
        walka_trwa = True
        while walka_trwa:
            print(f"zycie gracza: {self.zycie}")
            print(f"zycie {przeciwnik.nazwa}: {przeciwnik.zycie}")
            akcja = input("Wybierz akcje (atak, uciekaj): ")
            if akcja == "atak":
                self.atakuj(przeciwnik)
                if przeciwnik.zycie <= 0:
                    print(f"{self.nazwa} zabija {przeciwnik.nazwa}")
                    return True
                przeciwnik.atakuj(self)
            elif akcja == "ucieczka":
                print(f"{self.nazwa} ucieka.")
                przeciwnik.atakuj(self)
                walka_trwa == False
            else:
                print("Nieznana akcja")
            if self.zycie <= 0:
                print(f"{self.nazwa} ginie.")
                return False
            return True
gracz = Gracz()
gra_trwa = True
while gra_trwa:
    akcja = input("Wybierz akcje (zwiedzaj, odpocznij): ")
    if akcja == "zwiedzaj":
        if randint(0,1) == 0:
            print(f"{gracz.nazwa} znalazl jaksinie")
        else:
            przeciwnik = Przeciwnik(gracz)
            print(f"{gracz.nazwa} napotkal na {przeciwnik.nazwa}")
            gra_trwa = gracz.walka(przeciwnik)
    elif akcja == "odpocznij":
        gracz.odpoczynek()
    else:
        print("Nieznana akcja")
'''
#lekcja 3

#utw stałych
SZEROKOSC_EKRANU = 800
WYSOKOSC_EKRANU = 600

obraz_tla =pygame.image.load('images/background.png')
postac = pygame.image.load('images/base.png')

pygame.init()
ekran = pygame.display.set_mode([SZEROKOSC_EKRANU,WYSOKOSC_EKRANU])
zegar = pygame.time.Clock()
#główna pętla gry
gra_dziala = True
while gra_dziala:
    for zdarzenie in pygame.event.get():
        if zdarzenie.type == pygame.KEYDOWN:
            if zdarzenie.key == pygame.K_ESCAPE:
                gra_dziala = False
        elif zdarzenie.type == pygame.QUIT:
            gra_dziala = False
    ekran.blit(obraz_tla,(0,0))
    ekran.blit(postac,(270,150))
    pygame.display.flip()
    zegar.tick(30)
pygame.quit()



