import pygame
import random
import time
from Kierunek import Kierunek
from Waz import Waz
from Jablko import Jablko

#szerokość i wysokość ekranu
SZEROKOSC_EKRANU = 800
WYSOKOSC_EKRANU = 608

#stworzenie tla
tlo = pygame.Surface((SZEROKOSC_EKRANU, WYSOKOSC_EKRANU))
for i in range(25):
    for j in range(19):
        obraz = pygame.image.load("images/background.png")
        maska = (random.randrange(0, 20), random.randrange(0,20), random.randrange(0,20))
       
        obraz.fill(maska, special_flags=pygame.BLEND_ADD)
        tlo.blit(obraz, (i*32, j*32))

#ustawienia
pygame.init()
#obiekt ekranu i zegara
ekran = pygame.display.set_mode([SZEROKOSC_EKRANU, WYSOKOSC_EKRANU])
zegar = pygame.time.Clock()

#Wąż
waz = Waz()
PORUSZ_WEZEM = pygame.USEREVENT + 1
event_timer = 200
pygame.time.set_timer(PORUSZ_WEZEM, event_timer)

#jabłka
jablko = Jablko()
jablka = pygame.sprite.Group()
jablka.add(jablko)

gra_dziala = True
while gra_dziala:
    for zdarzenie in pygame.event.get():
        if zdarzenie.type == pygame.KEYDOWN:
            if zdarzenie.key == pygame.K_ESCAPE:
                gra_dziala = False
            if zdarzenie.key == pygame.K_w:
                waz.zmien_kierunek(Kierunek.GORA)
            if zdarzenie.key == pygame.K_s:
                waz.zmien_kierunek(Kierunek.DOL)
            if zdarzenie.key == pygame.K_a:
                waz.zmien_kierunek(Kierunek.LEWO)
            if zdarzenie.key == pygame.K_d:
                waz.zmien_kierunek(Kierunek.PRAWO)
            if zdarzenie.key == pygame.K_o:
                event_timer +=10
                pygame.time.set_timer(PORUSZ_WEZEM, event_timer)
            if zdarzenie.key == pygame.K_p:
                event_timer -=10
                pygame.time.set_timer(PORUSZ_WEZEM, event_timer)

        elif zdarzenie.type == PORUSZ_WEZEM:
            waz.aktualizuj()
        elif zdarzenie.type == pygame.QUIT:
            gra_dziala = False
    kolizja_jablko = pygame.sprite.spritecollideany(waz,jablka)
    if kolizja_jablko != None:
        kolizja_jablko.kill()
        waz.jedz_jablko()
        jablko = Jablko()
        jablka.add(jablko)
    
    
    #rysowanie tła
    ekran.blit(tlo, (0, 0))
    waz.rysuj_segmenty(ekran)
    #rysowanie glłowy węża
    ekran.blit(waz.obraz, waz.rect)
    #rysowanie jablek
    for jablko in jablka:
        ekran.blit(jablko.obraz, jablko.rect)

    pygame.display.flip()
    zegar.tick(30)

time.sleep(3)
pygame.quit()