local function nowyPrzycisk(przycisk) -- Tworzymy zmienną do przechowywania tymczasowo zakupu local zakup -- Zmienna nazwa będzie przechowywać nazwę przycisku local nazwa = przycisk.Name -- Jeżeli w folderze zakupy zostanie znaleziony element, -- który będzie miał taką samą nazwę jak nazwa przycisku, wtedy if zakupy:FindFirstChild(nazwa) then -- Do zmiennej zakup przypisujemy element z folderu zakupy zakup = zakupy[nazwa] -- Następnie do magazynu wędruje klon elementu zakup magazyn[nazwa] = zakup:Clone() -- Zakup zostaje zniszczony, co spowoduje, że nie będzie -- widoczny w naszym Tycoonie, tylko ukryty w magazynie zakup:Destroy() else -- W przeciwnym wypadku, jeżeli wybrany zakup nie zostanie znaleziony 13 -- W oknie output pojawi się ostrzeżenie, że np. Brakuje zakupu: 5 warn("Brakuje zakupu: " .. nazwa) end -- Jeżeli nazwa przycisku nie jest 1 to ukrywamy podany przycisk -- Ta instrukcja warunkowa pozwoli pokazać pierwszy przycisk -- od którego gracz będzie zaczynał swoją rozgrywkę if not (nazwa == "1") then ukryjPrzycisk(przycisk) end -- Aktywacja zdarzenia dotknięcia innego obiektu z przyciskiem -- hit - jest to element, który dotknie przycisk przycisk.Touched:Connect(function(hit) -- może to być każda część występująca na świecie -- dlatego poniżej szukamy gracza po jego nazwie -- czyli rodzica obiektu, który dotknął przycisk -- ponieważ dzieci modelu postaci mogą dotknąć przycisk, -- a rodzic tych części czyli model postaci zawiera nazwę gracza local player = game.Players:FindFirstChild(hit.Parent.Name) -- Jeżeli gracz został znaleziony, co oznacza, że to on dotknął przycisk if player then -- Tworzymy kolejną zmienną zakup, -- do której wrzucamy element do zakupu z magazynu local zakup = magazyn[nazwa] -- Jeżeli zakup został prawidłowo znaleziony w magazynie if zakup then -- Ustawiamy rodzina zakupu na folder zakupy, -- co spowoduje, że dany zakup pojawi się w grze zakup.Parent = zakupy end -- Tworzymy pętle for, która wykona się tyle razy -- ile będzie znajdowało się elementów w przycisku for i, element in pairs(przycisk:GetChildren()) do -- Jeżeli element ma nazwę Kolejny -- to oznacza, że po tym przycisku ma się pojawić kolejny if element.Name == "Kolejny" then -- informacja o nazwie przycisku, który odkrywamy -- znajduje się w wartości obiektu element pod nazwą -- Kolejny local przyciskDoOdkrycia=przyciski:FindFirstChild(element.Value) -- Jeżeli przycisk do odkrycia został znaleziony if przyciskDoOdkrycia then -- Uruchamiamy funkcję odkryjPrzycisk odkryjPrzycisk(przyciskDoOdkrycia) else -- w przeciwnym razie -- W oknie output pojawi się ostrzeżenie, że np. -- Brakuje przycisku: 3 warn("Brakuje przycisku: " .. element.Value) end end end -- W tym miejscu usuwamy dany przycisk z gry 14 przycisk:Destroy() end end) end